Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Ahad, 8 Januari 2012

UJIAN ITU INDAH

Bismillah...

Segala puji bagi Allah yang menjadikan sesuatu itu tidak sia-sia. Sungguh hati ini merindukan getaran tunduk dan patuh pada suara-suara yang mengingatkan tentang rasa cinta dan cenderung akan Maha Pencipta. Ukhuwah keranaNya adalh yang terindah. Subhanaallah semakin ku rindu Ummu Sarah, Sautul Anis , Fasha Dania, Orkid Mujahadah, Muniff Noor juga Insyirah Qalbi tidak juga ku lupa...maryam....

Getaran cinta ini semakin terasa pabila kesukaran walau mencari usrah. Kalau dulu dibumi Uitm Lendu bersepah kini kurasakan untaian kata2 indah mengingatkan manusia pada Allah adalah yang terindah. Adik-adikku juga sahabat, hargailah Usrah.

Ummu Sarah yang selalu menyatakan rindu. Ku rindu padamu selalu. Hanya Allah yang Tahu betapa ku merindu lebih dari lafaz bibirku. semoga kan bertemu dalam suasana penyatuan penuh syahdu.

Sautul Anis, disaat hati merindu, mesej-mesej darimu selalu ku tunggu. Agar bertambah kekuatanku. Dan perjuangan denganmu begitu ku rindu. Tabahkan hatimu. Perjuangan itu fitrahnya berliku-liku. Alhamdulillah Allah sangat menyanyangimu. Semoga kita kembali bersatu.

Buat cin FAsha sanda Dania perasan tu. Heheh, usik-mengusik tanda ku kasih padamu. Sungguh kau berlainan dari yang selalu, kenangan bersamamu kan abadi dalam ingatanku, tak kan lupus ditelan dek waktu.

1 ulasan: