Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Khamis, 7 November 2013

tangisan

Hari ini air mataku tumpah, entah siapa yang ku rindu aku tidak pasti. Kehidupan ini, makin mendatang makin mencabar. Cuma tangisan ini harus ku cabar menjadi sesuatu yang membawa kebaikkan bukan lagi kelemahanku. Aku menangis saat tidak dapat lagi menyertai usah. kerinduaan yang membuak-buak tak dapat ku tahan. Aku tahu..aku sudah berhadapan dengan hidup yang realiti. Bukan lagi praktikal. sejak Allah menghadiahkan dia padaku. Dia mengubah banyak persepsi dalam hidupku. Kiranya aku semakin fleksible dan cara sudut pandang aku juga berbaza. Apakah engkau takdirku? Mungkin ramai lagi teman-teman yang boleh ku kongsi rahsia hati. Namun dia cuba memahami denga sudut pandang yang membuatku sejuk. Iya aku sangat menhampiri islam dengan kerinduan ku pada usrah. Itu lebih dikiria beruntung dari mereka yang berdekatan usrah namun melalaikannya. akhir-akhir ini air mata ku sering tumpah. Aku bakal kehilangan insan yang amat aku sayang. Perhatiannya kini mungkin sudah beralih. dihari jumaat yang mulia ini membuat kan aku teringat. Bukan akan dia. Tapi trademark..Allahuamasollialamuhammadnya. Dia menyukai andai berselawat. Dia mampu menghiburkan keluargaku dengan ibrah yang tidak mampu aku singkap tadbirnya ketika aku bersama keluarga. aku menghargai pemberiaannya saat aku keluar dari protokol kerja. Aku ingin begitu berbakti padanya. seperti mana sang solehah di waktu sahabat. Aku ingin meraih pahala seandainya Allah mengizinkan ku. Aku ingin meletakkan dunia ditangan bukan dihati sepertinya. Disebalik kesedihanku terselit satu keyakinan. Ku yakini, Kau bukan memilih malah kau menerima. seperti ku .Aku juga menerima tanpa memilih. Asalkan haluan kita sama. Aku yakin.. jika diterima beerti kau menerima segala lebih dan kurang aku . Aku yakini kau seorang yang memelihara. Walau aku kurang menjaga dan tewas akan kehendak hati, aku bertekad untuk menerima segala baik dan burukmu. Bersama kita menuju jannah. izinkan aku melakar warkah ini sebelum kita bertemu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan