Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Jumaat, 18 Jun 2010

oooooooooooo

''''''''''''''''''''

3 ulasan:

  1. Jannah..

    Kami pernah berada di situasi hampa 2 tahun lalu. memang perit bila mendapat khabar sebegitu. hampir setahun kami duduk rumah and keje part time selama 6 bulan. Kakak sendiri mula memandang rendah dan membanding2kan dirinya dengan kami. Hati kami ketika itu, tak siapa yang peduli.

    Tetapi, kami dapat intake bulan 12, kos yang kami mohon. Alhamdulillah.. tetapi selepas itu, hingga sekarang, hampa thu kan apa yang terjadi kepada kami? :)

    Jannah, sekurang2nya hampa selepas ini terus buat ijazah. Kami ni, Pra Diploma pun tak lepas. Ingatlah Jannah, nasib hampa lebih baik dari kami. Dan kami jugak sentiasa ingatkan diri ini bahawa nasib kami pula lebih baik daripada orang-orang kat luar sana tu..

    Sama2lah kita berdoa ya.. :)

    P/S : Kami sayang hampa.. ^^

    BalasPadam