Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Jumaat, 18 Jun 2010

kecewa....mungkinkah?


hari ni berita yg mmencalar hati aku..rasanya semakin jauh niat aku untuk tinggalkan bumi sungai petani yang mula aku cintai ini.....ya..tak dapat UPU,tak dapat maktab,tak dapat ...buat...diploma....semuanya..apatah lagi..spa8....aku dapat mencapai cita-cita aku untuk musnahkan diri sendiri.....menuntut ilmu mendekati Allah tapi keputusan bodoh aku pada masa lalu aku memusnahkan segalanya......aku hilang kemudahan untuk turut jejak para syuhada yg dahagakan ilmu Allah..terlalu pntingkan dunia...seolah hilang semangat..tp aku yakin Allah beri ni..untuk..aku tidak terlalu memandang negatif semua pekara..beljar untuk sentiasa husnuzhon pada DIA...ya..terasa lumpuh dan tiada yang membantu mendukung belakang ku..kecuali cinta ibu bapa ku yg masih memaut bahu ku untuk tidak terus jatuh dan cinta Allah menahan aku untuk rebah...sakit memang terasa skitapakah ini masa depanku YA ALLAH..menjadi org yg pantas diperkecil lantaran kegagalan masa lampau ku menghargai hakikat ilmu..sehingga mengagalkan aku untuk memperoleh sekeping ijazah?....semoga kau kuatkan hati ku untuk terus bersabar dan bersandar mengharap redhamu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan