Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Selasa, 13 Julai 2010

wasiat


assalamualaikum..subnhannallah..hari yang indah melewati saat aku meninggalkan tempat kerjaan ku,
hari ini terasa nak buat kerja yang boleh dikatakan sedar diri atau hilang waras..hari ini menulis wasiat di blog sendiri..entah lah...

aku cuma perempuan miskin yang tidak punya apa2..,tidak punya pendidikan, kerjaan yang bagus juga tidak rupawan..aku benar-benar miskin..melainkan apa yang aku mamah setiap hari, apa yang aku pakai. pemberian dari Allah semata..aku benar2 perempuan miskin yang tidak punya apa2..kesempatan ku untuk sujud disejadah juga anugrah Allah..kerana Dia begitu sayang padaku..syukur Alhamdullilah....

dan ku mula kan dahulu dari ibuku...
mak..ingat x ..mak pernah ditanya anak mak ni sendiri waktu misi bantuan ke Gaza dihantar..." kalau remaja Malaysia diizinkan kesana sebagi pejuang untuk lawan yahudi tu mak bagi x?"..mak jawab " tak..hang ingat senang ke..mak x izinkan..mmg benda baik jihad tu tapi mak tak bagi!" tegas betul mak waktu tu..aku senyum..mak risau betul waktu tu"mak..walau bukan kesana sampai saat ajal...nurul akan tetap mati...alang2 mati biar syahid..nurul ya anak mak,,,tapi bukan milik mak...nurul milik Allah".."ya aku tahu tapi aku tak izinkan"..Mak saat nurul tulis ni jika nurul dah tiada kat bumi ni untuk menghela nafas.....mak redha kan ye..halalkan susu mak ,didikan mak..segala2nya..nurul mohon maaf dunia akhirat dan nurul tahu nurul bukan anak yang baik derhaka pada mak..cuma nurul ingin wasiatkan..mak agar redha dengan pemergian...ni...

buat ayah...
ayah..nurul..hadiahkan tafsir al-quran dengan gaji pertama..harap2 ayah akan mantap dan istiqamah bacanya...baca bukan dengan mata rabun ayah...tapi baca dengan sepenuh penghayatan hati..nurul sayang ayah..kalau...kak lang atau kakak..hadiahkan yang baru..ayah sedekah musyaf ni di masjid ya..agar ramai yang dapat bacanya

buat nadiaa adikku sayang..
teringin berniqab impian hg..aku tahu...kalau saat hhg baca ni aku dah tak ader untuk ketuk kepala hg dengan gurau senda kita sama 2 share duit buat kejutan pada mak dgn ayah...aku beri niqab satu2nya niqab yang aku punya pemberian teman jika aku tak sempat pakai..juga dua tudung labuh yang dia beri..semoga hg istiqamah..dan tahan baran hg....aku sebagai kakak hg sayang kat hg walau suka bertengkar...tapi itu rencah kehidupan kita sebagai saudara kandung seibu seayah...cuma..buang sifat degil dan suka tangguhkan kerjaan ....

adik kembarku....
cukup la nakalnyer..belajar yang rajin..jangan jadi macam kak cik..satu2 nya harta yang kak cik punya buku 2..islamic..bacalah...saat kalau..kak cik dah tak da..harap2 hampa dua sedar selama ni..kalau kene marah sbb sayang...buku2 tu...manfaat kan jadilah pemimpin yang sejati janagn harap wife hampa pulas telinga suruh solat macam yang kak cik buat...

adikku hijjaz...
bila dah besar insyaallah dah pandai bacakan?belajar rajin 2 niat lillahitaala.dik..jngan jadi macam kak cik....tak mampu sumbang apa 2pada agama...sayang hijjaz..

kakak...
jadi misi atau bodan..warisi kerja nenek moyang kita bidan susu lanjut( sultanul awliya),...buat keje elok2 kak boleh jadi apa yang hg sambut tu Ulama....aku sayang hg....


buat sahabat ..yang murah hati dengan kiriman buku2 juga tudung serta niqab yang indah....
ana minta maaf..ana wasiatkan ini sebab ana takut tak sempat pakai apa yg ukhti kirimkan..jika benar apa yg ana tulis saat ni..keinginan ana , adik ana teruskan insyaallah..mantapkan perjuangan..demi Allah...ana sayang ukhti teman menunjuk jalan ke syurga..sahabat yg ana cari2 selama ini..


buat sahabat satu sekolah atau pun seperjuangan..

kalian ku sayang demi Allah..harap2..mantapkan perjuagan....kita mewarisi perjuangan agama islam...agama yg maha suci Allah redhakan......Demi Allah jika ada yg terkasar tutur kata ku pohon ampun dan maaf


innalillahiwaiinailahirajiuun

Tiada ulasan:

Catat Ulasan