Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Sabtu, 7 Ogos 2010

bila harus memilih

bila harus memilih..antara cita-citaku dan mnjaga hati...
aku jadi keliru,
dunia yang penuh dengan helah...
kenapa pada mereka boleh tapi tidak pada aku,
istikharah mngejutkan aku,
tapi jika itu jawapan terbaik dari Allah aku redha,
bukan mudah,
tapi entahlah..keraguan masih mnyertaiku,
memilih..antara cita -citaku untuk berjuang sebgai pendakwah laksana keberanian khaulah...
atau perempuan yang akur menjaga hati,
insan yang aku sayangi..hingga tersa hilang semngat,
dan aku bagaikan mati...
YA Allah..aku tersa lemah namun ku teruskan langkahku..dengan mengingatkan Engkau sentiasa bersama org-org besabar..
cuma aku,
kesabaran ku terlalu nipis...
jika hati ku menjerit,
tak dapat keluar dari pita suara..
namun raut wajah dan tangisan..tak mampu ku sembunyi,,
ku ingatkan diri..
dunia ini mmg tempat untuk aku berduka,
namun tidak untuk kali keduanya di akhirat sana...
terlalu mnjaga hati hingga aku jadi begini..
tapi aku keliru..
jika kasih sayang ini jadi ujian buatku,
aku jadi terlalu..lemah..
jiwa aku...hanya buatMu..
terasa berat langkah perjuangan ini..
ku lihat mudahnya mereka..
tapi tidak bagi ku..
ah..
sekali lagi aku kufur pada nikmatMu,
mereka yang terlhat hnya kesenangan tp tidak pada duka..
dan aku tidak hargai diri sndiri,
meminta akar aku zalim pada sesuatu yang tidak mampu bagiku,
Hingga membenci apa yg ada padaKu
Ya Allah bantulah ..
agar dapat ku pertahankan kesabaran ,
lemah jika tiada sokongan,
namun lebih dasyat jika aku tanpa cinta dan rindu padaMu..
perkuatkanlah penganganku,
aku lemah tanpa keluargaku,
namun lebih ku takuti kehilangan cintaMu,
semoga Kau selamatkan aku dari jiwa yang terus keliru.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan