Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Khamis, 12 Ogos 2010

...................

assalamualaikum..lama dah tak jengah kesini menyibukkan diri untuk sesuatu yang dah membuatkan diri ini jatuh cinta..indah sekali..setelah hati disentuh oleh seorang penulis yang luar biasa ...tersa sehingga keurat saraf..perasaannya..halawatul iman..subhanaallah...masih ada wanita seperti itu..mendidik aku untuk kembali malu sperti dulu yang telah ku hilangkan ketika ditingkatan 4..sebab selalu ditegur..menundukkan wajah ketika berjalan...sehingga sewaktu kelas tambahan ketika aku sertai itu ada ikhwan yang tak puas hati sebab aku asyik tundukkan kepala apatah lagi waktu tu dia melintas dia tunduk nak jenguk wajah yang aku tundukkan untuk elak dipandang..sejak itu aku beljar aku harus mendongak supaya tidak ada yang penasaran wajah aku ini sperti apa..sebab aku menunduk makin ada yang nak tengok dan alhamdullilah sejak tu diorg tak tengok dah...aku kira perbuatan tundukkan pandangan itu salah ..rupanya itu yang dituntut..YA Allah jahilnya aku...alhamdullilah berkat buku yang baru ku beli pantas ku balut ni setiap helaian ada tarbiah...ku kira sewaktu dulu ikhwan yang jarang mahu bercakap dengan ku kerana aku dibenci rupanya ternyata ktidak selesaan itu mnyelamatkan aku..pesanan ibu masih terkukuh ku simpan dihati..jaga2 dengan lelaki!sehingga kini cuma ada yang segelintir..menjadi temanku..itu pun sekadar yang perlu...Ya Allah bantu aku untuk pelihara diri agar dapat ku capai status mawar berduri yang hanya dimilki kumbang yang menghadiahkan mahar kepimpinan untuk aku meniti jalan kebenaran...syukur Ya Allah ku punya ibu yang sngat menjaga bats pergaulan...kata teman2 ibu tidak supporting..tapi bagi ku ketidak supporting itu membuatkan aku terlalu berhati2 untuk menerima kehadiran seorg lelaki...walau sebagai sahbat yang berbahas soal ugama.ilmu atau apa pun...aku ingin mejdai seperti dulu , akan ku pelihara wajahku dari mndongak dan akan ku tundukan aptah lagi kini bebas dari suasana sekolah yang cukup acapkali bila diri diuji dengan mainan palsu lelaki...dewasa ku ingin ku tarbiah diriku menjadi kuntuman harum menwangi yang tidak mudah dipetik untuk disia-siakan..aku ingin beljar mnjadi wanita yang berjaya dunia akhirat..semoga tidak dibolak balik hati setelah nadiku merasa denyutan indah yang bersyariatkan islam..aku tidak perlukan sesiapa selain Allah dan rasul...namun Dia maha pemurah , diberi anugerah indah ibu,ibu,ibu,ayah, kakak,adik, teman2 ku..yang sudi memberi kasih sayang padaku..indahnya ukhuwah terjalin kerana Allah..hati yang tenang semoga Allah pemudahkan dalam meneruskan cita-citamu meniupkan semangat melalui ukiran pena menjadi kerja sepenuh masamu hanya kerana Allah..semangat !takbir!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan