Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Jumaat, 13 Ogos 2010

Yakin

alhamdullilah..rase -rasenya blog ni tak lah best sangat..sebab aku x banyak ilmu untuk aku kongsikan..tapi alhamdullilah masih diberi kesempatan.untuk aku berkarya...waktu zaman bebudak sekolah Ya Allah nakalnya aku sebab antara perempuan yang anti dengan ustaz kat sekolah rendah..kenapa yer? entahlah tapi mmg tak best bila sewatu beljar ada guru yang pilih kasih tapi bila dekat UPSR ustazah yg di anti oleh kengkawan aku ok pulak...bagi aku minta tu bukan cuma datang pada keadaan sekeliling tapi juga pada mereka yang memberi pengajaran juga..bila membunuh persoalan yangg ada pada pelajar itu akn membunuh minat...macam aku bila bertanya aku ingin jawapan walau bukan besegera..sebab setiap persoalan bukan cuma perlu terima harus punya rasional..seperti agama islam..keyakinan ku pada akhlak wanita bertudung labuh itu mulia tak pernah pudar sebab aku yakin...yang jelek itu pada pemakainya bukan tudungnya...sekurang-kurangnya mereka sedia untuk jadi lebih baik..aku suka ayat yang dipost fatimah syarha di fs..berubah jadi lebih baik dan serulah orang lain, cuma aku masih lagi hairan bin ajaib..bila ada berpendapat dakwah kene banyak ilmu..tapi aku meraikkan mungkin ada kebenaran cuma hatiku masih belum berkeyakinan..bagiku..apa yang ada kongsikan walau pun sedikit..kalau tak nabi tak bersabdalah..sampaikanlah dariku walau sepotong ayat..dan yang membaca kalau berilmu tegur2 kan bukan cuma memberi kiasan , tegur secara direct tapi berhikmah agar penulis tidak dimalukan...( berdua saja melalui mesej ka) cuma bila ada pendapat nak tunjuk pandai ..kalau takut riak sebab tu tak buat ada ustaz dalam tanyalah ustaz pagi tu cakap dia lah riak..see...sekurang2 nya kita nak buat benda yang baik..dan perlu mujahdah kalau smpai semua tu terhalang kerna hanya takut dikatakan tunjuk baik, sila nilai balik niat...untuk apa? pandang dengan kacamata dakwah dan kasih sayang...dalam tautan hati..bagiku ayat ni mmg motivate..setiap orang ada potensi tak kira lah apa2 bidang bagi mereka yg sedar kenapa tidak gilap..kan "Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..kenapa tak nak rebut..ah..aku takkan mengalah..walau apa pun kata sekeliling bagiku tak penting untuk makhluk Allah yang bernama insan tahu niat kita itu apa yang penting terus mantapkan..sebab x semua landasan itu sama, dan ketidak samaan itu membuahkan pengalaman dan iktibar untuk dijadikan pengajaran..yang penting bersangka baik..setiap orang punya alasan...Allah akan tolong kita kalau kita tolong agama Dia..aku yakin itu..walaupun setakat ni aku masih belum sumbangkan apa2 pada Islam..tapi cita-citaku tak akan pernah pudar..YAng penting yakin apa yang kita buat...bukan perlukan keyakinan orang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan