Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Jumaat, 5 November 2010

mungkin kau pernah tersakiti,
sedang aku tidak menyedari,
hati engkau ku lukai,
apakah hanya engkau yang punya hati,
dan aku tidak sama sekali,
kerana itu aku berdiam diri,
membiarkan hati ini,
reput dimamah prasangka yang kau rasai,

kau berbeza dari dulu,
adakah setelah terlihat olehmu kelemahanku,
kau selalu menyangkalku,
andai kunyatakan hati ,
mula curiga pada keihkhlasan bersahabat denganmu,
kau minta aku fahami,
mengapa jika aku tersalah tingkahku,
ketika berurusan denganmu,
lantas kau biarkan hatimu,
bersangka buruk terus denganku,
aku tidak sengaja,
apatah lagi ingin menduga,
lantas kau biarkan ragu,
menjalar ke hatimu,
tahukan engkau,
itu sangat menbuat aku haru,
tawar sudah persahabatan ini,
dan aku sendiri tidak pasti ,
apakah kita mampu bersatu hati kembali,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan