Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Ahad, 28 November 2010

takdir

menghitung hari, detik-demi detik..rasa takut cemas semuanyer....Ya Allah demi mengejar syahid kejalan mu aku pasrah....mula2 rasa takut kejap nak kejap tak nak...tapi bila tgok kengkawan semangat burn balik...weiyh..maaf erk kalau pergi tak beritahu tapi rasanya korang ok jer...kut...ye la diri bukan sesiapa..ada atau tidak semoga tak da bawa kesan yang teruk2...semoga sahabat yang dapat berjabat tangan dulu tak tahu kemana kaki melangkah..there is no reunion ini my diary...nak jadi insan yang dilupakan..tanpa melupakan oleh kalian...entah lah..rasa debaran ni...tapi kalau tak cuba bila lagi umur semakin berganjak kat dunia ni tak de satu yang termiliki ..untuk mengiringi sepanjang langkah ini...AKU HANYA ADA ALLAH DAN RASUL untuk ditaati selamannya..CUKUPLAH DUNIA TAK PERLU LAGI...jihad dijalanmu tak semudah pandangan mata...entah hati rasa kejap suka kejap tidak..Ya ALLAH MANTAPKAN HAMBAMU INI..sering tertanya kenapa detik sukar selalu menjengah tak seperti orang teringat kata seorang yang pernah buat jiwa bergoncang" KAT MANA JE AKU ADA MESTI ADA MASALAH" aneh ya..dulu aku juga berfikiran begitu...cuma mampu tersenyum...ya kita sepertinya sama namun aku ingin kita berbeza..keputusan ni jika baik dan jika takdir kita adalah kita maka sejauh mana berlari kau atau aku tetap menjadi kita..tapi jika ditakdirkan kita cuma sekadar kau dan aku..sedekat apa pun kita tetap menjadi kau dan aku..jika wajah menjadi prasyarat utama..teruskan pengembaraan..aku bukan bidadari itu..jika agama jadi ukuran mantapkan langkah...ku jadi sayap pada perjuangan agamamu. berlari-dan terus berlari bagaimana niat belajar kerana Allah terubah hati seketika hanya kerana mahu menjauh....takdir kan Allah yang mengengam?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan