Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Khamis, 27 Januari 2011

as-salam

pagi yang indah sekali...alhamdulillah,alhamdulillah,alhamdulillah nama saya masih lagi nurul jannah binti abdul rahim..hihi...macam ainuddin pulak....berita baik nak balik jumpa mak lps tu amik lappy...yang agak mguji bila tahu opah dpt pyakit hati...Ya Allah.....

seindah ukhuwah,
seerat simpulan kasih,
aku adalah hamba yang merindu,
menjaga pertautan hati,
demi mengejar redha-Mu,
terkadang terguris namun ini lah ujian,
selama berdiam diri dalam keriuhan,,
ujian ini tidak lah begitu memeritkan,
jika dibanding penyampai risalah kebenaran,
aku ingin selalu mengikat kemas hati yang berikatan,
tak mampu ku redah ujian yang memeritkan ,
dalam mengejar sesuatu yang bergelar ukhuwah,
teman lama aku abaikan,
susah untuknya dapat aku selamatkan,


try to be the best among the best, trust Him! only Him!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan