Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Khamis, 13 Januari 2011

miss communiction

..terkadang apa yang dirasakan betul boleh bawa fitnah pada agama..kalau terlepas pandang..astaghafirullah..teguran dari Allah lah tu agar setiap kali bertindak kita kene berjaga-jaga...bukan usia mematangkan tapi pngalaman..jika rasa masalah kita berat saudara di palestine jauh lebih menderita...serahkan semuanya pada Allah insyaAllah selesai semuanya...terutama dari Aspek yang tidak disangka..natijahnya..hanya Allah yang tahu buat apa serabut kepala untuk memikirkan natijah sedangkan kita hanya mampu berusaha Allah menentukan...masalah bila ada serabut..tapi bila selesai nikmat..tapi keserabutan itu nikmAT juga agar kita tahu sebaik2 tempat mengadu Allah yang maha tahu..so..keep positive

Tiada ulasan:

Catat Ulasan