Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Selasa, 4 Januari 2011

bicara tentang munafik

assalamualaikum....
hari ini tintaku ingin sekali kutarikan mengenai hal munafik...seseorang yang menzahirkan keislamanya ..walhal sangat membenci islam pada batinnya..YA Allah...berpegang dengan suruhan-Mu..syadidkah aku?mengutamakan solat..syadid kah aku?...mengawal pergaulan..syadid kah aku?mempelajari islam dengan lebih mendalam..syadid kah aku?...adakah mengejar redhaMU perlu bersederhana..dan mendahulukan segala sesuatu yang pada zahirnya penting dimata itu adalah yang terbaik..
dia membenci..apabila ku ajaknya solat..syadid kah aku?
dia mempersoalan kan.solat orang lain sedangkan dia sendiri mengabaikan solat..apakah itu tidak salah?

kesabaran..punya..batas..munafik harus diperangi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan