Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Isnin, 18 Julai 2011

Cabaran...........

Cabaran menjaga semakin menduga....
dalam kesibukkan ku menjaga iman ku semakin merudum ...aduh..silapnya dimana..cabaran demi cabaran makin menimpa..Ya Allah jangan Kau keluarkan aku dari noktah bidayah Mu.." Akak akan jadi orang terpilih jika diberi tahu tentang ni oleh Allah"..ya Allah ape pulak ni....kejutan demi kejutan bertimpa-timpa...namun hatiku mendesak ingin tahu..mereka ini siapa dan tujuan nya untuk apa..fungsinya bagaimana..dan mengapa hanya insan-insan tertentu yang dipilih? benar islam itu dagang tapi cara ppendekatan mereka langsung membuat aku bingung. Jika ditanya malah diam..lalu sampai bila aku mampu faham..bukankah islam itu berkonsep menyampaikan? kenapa harus sembunyi-sembunyi? ya Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan