Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Ahad, 3 Oktober 2010

benci, benci,benci

.air mata yang mengalir ni terasa panas sedikit, namun tidak sepanas hatiku..melihat anak-anak comel yang dibuang..kasihan mereka teraniaya natijah dari pelakuan ibu bapa yang tertipu dek syaitan..bukan ku benci pelakunya..tapi ku benci kelakuannya..MENDEKATI ZINA..cintakah yang menyebabkan anak tidakberdosa dilemparkan? adakah anak itu membuatkan insan yang melahirkannya terasa malu? apa salah anak itu? sedangkan dibahunya terpikul aib dari perbuatan orang tuanya..dia tidak melakukan itu...TIDAK SAMA SEKALI..kenapa anak itu dilemparkan? masih belum bersedia menjadi ibu bapa? kalau begitu kenapa begitu berani mendekati mukadimah melahirkan anak sedangkan kalian belum sah! apakah sang ayah merasa jaguh merosakkan ibu pada anaknya walau anak dilahirkan dirahim orang yang haram disentuhnya? apakah ibu merasa maruahnya begitu tinggi hingga rela diusung kesana-sini dengan banyak lelaki? persoalannya itukah tanda laku? istilah laku ni sesuaikah? mungkin macam barang kalau yang dibungkus tak dilihat..tak pernah disentuh rasa terpinggir..tapi kalau yang tester punya berebut-rebut orang nak guna..tapi akhirnya kalau kita nak beli, kita nak ke beli yang tester punya..kan semua orang dah merasa? mesti nak yang bungkus dan belum digunakan sesiapakan?walau pun pertama kali kita guna tester tu dan belum diguna sesiapa mesti kalau nak beli kita nak yang belum diusik sesiapakan?istilah ni mungkin kasar namun perumpamaan ni jelas..kalau sebelum ni istilah telanjur yang selalu digunakan cuba guna zina..gerun sikit orang nak melakukannya sebab istilah zina tu aja dah nampak kehancurannya ..kalau terlanjur seolah tak sengaja..bende nak jadi tapi kalau istilah zina..usah kata nak buat nak dekat pun fikir 1000000x kalau tahu dosanya..buat yang baru berjinak-jinak dengan dunia maksiat..cuba fikir balik apa faedah yang korang dapat mencari calon ayah atau ibu buat anak korang dengan memulakan mukadimah zina? berkat ke? kalau kita kata tentang ni ada yang cakap hasad..bukan hasad..tapi kerana rasa kasih dan kesian pada anak-anak yang dibuang sebelum ni membuatkan kebencian pada Zina ni semakin menjadi-jadi tapi INGAT Ya!..kitorang tak benci pelaku..cuma benci KELAKUAN..tu jer...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan