Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Sabtu, 30 Oktober 2010

rindu kamooo









Assalamualaikum, petang yang indah kerana peroleh info dari blog ukhti tersayang ukhti liza mengenai tatasusila bila TERPAKSA berurusan dengan lelaki...Alhamdulillah kira bila terbaca ttg ni kira bertambah keyakinan ku kira tidak lah terlalu syadid andai aku tutup setutup-tutupnya ruang dari berkomunikasi dengan golongan ni..pertama..dah delete friendster alhamdulillah risiko di laman web sosial tu dah berkurang sangat-sangat...kedua dah deactive account fb sebenarnya aku rasa cam nak delete jer..tapi bila mengenangkan ukhuwah dengan sahabat-sahabat tersayang macam ukhti liza, izzaiwin, kak maisarah,wardatul ain dan jannah zulkifli (terengganu) ltk terengganu sbb ada kawan nama sejibik dgn dia (kedah mali oo) elya, fatim sham,fiqah,perhiasan dunia akhirat, viollet voo, ummu umair dan ramai lagi auni sikembar kalau nak catat tak terkira tau..hanis.,.shidah adik yang cute., inspirasi hati, nurhan hanum semuanya lah..kalau tak catat maaf ya..buat peratus nak delete mnjadi 50:50 aduhai..kene btul 2 mantap kalau nak active balik ni.. hurm caner yer?


cuba tgok posting kat blog ni kebelakangan ni..mcm pelik jer kan? ada unsur yang melanggar sama sekali apa yang njar pegang sama sekali..manusia macam njar Rasulullah bersabda “Al imanu yazid wa yankus”. Iman itu naik dan turun. Layaknya keimanan manusia yang naik dan turun tapi bukan lah beerti tu tiket untuk buat kemungkaran...hidup x pernah sunyi dari dugaan...buat kengkawan mantopkan ukhuwah sekali gus dakwah ya..njar disini bukan berhenti cuma menanti karya2 bagus dari kalian untuk diteladani..semoga Allah menyatukan kita semua dengan penuh berkah ya sahabat sekalian ukhuwah fillah semua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan