Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Selasa, 24 April 2012

kesibukkan

Suasana malam menjengah. Kepenatan terasa memeritkan anak tekak. Ku melangkah dengan hati yang sayu menuju bilik persalinan. kesibukkan seperti sudah lama ku idam agar masa bertemu akhowat ku rasa berlalu cepat. Sahabat, kalian sangat ku rindui. `Tiada yang dapat mengubati rindu dihati melainkan istighfar terus dan rindu yang tak bertepi. Aku merasakan susah sekali bertemu dengan sahabat seperti kalian yang tidak mementingkan diri. Kepercayaan pada akhowat tak akan pudar seperti setianya mentari memancarkan sinarnya pada bumi. Apabila rindu datang bertamu...ku kuatkan semangat agar kita akan bersama , setaraf dalam mengejar kehidupan dalam dunia. Aku ingin meneruskan cita-cita ku biarpun terlewat. Sekurang-kurangnya aku masih ada peluang. Izzaty...dalam kesibukkan ku aku tidak dapat melayani mu seperti dahulu....dirimu sangat ku rindu, namun tawamu bersama nisah menjadi pengubat rindu...to be continue

Tiada ulasan:

Catat Ulasan