Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Sabtu, 5 Mei 2012

ANDAI AKU BUKAN PERMATA

Andai aku bukan permata, masih beruntung kerana aku seorang hamba, Andai aku bukan permata, biarlah selamanya hatiku menjadi rahsia, Andai aku bukan permata, biarlah rahsia ini terhijab selamanya, Andai aku bukan permata, mendoakanmu juga sangat membuah bahagia, Andai aku bukan permata, aku tidak terlalu diduga, Andai aku bukan permata, doaku menjadi senjata utama, Andai aku bukan permata, biarlah bercita-cita ke arah -Mu tak pernah terleka, Andai aku bukan permata, walau di kejauhan cita-citaku mengunung selamanya, Andai aku bukan permata, mungkin tidak ada sempadan aku mengejar cita, Andai aku bukan permata, mujahidah berkehandakanmu terlalu ku damba, Andai aku bukan permata, biarlah aku menjadi kejora di akhirat sana, Andai aku bukan permata, akan aku jadikan hidupku menghala kau yang aku cita-cita, Andai aku bukan permata, walau bukan dimata dunia, menjadi impian sebagai permata membelamu impianku selamanya.... I LOVE ISLAM.................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan