Assalamualaikum....

jom kongsi..ilmu..menjadi penyuluh jiwa menerangkan hati yang digelapkan dengan kotoran debu dosa...



(Imam Nawawi)

"Membiarkan orang lain sahaja yang bermotivasi dalam memperolehi pahala bukanlah sifat orang beriman. Jangan biarkan kata-kata negatif orang terhadap sesuatu yang baik untuk akhirat anda, membantutkan semangat. Jadikan ia pendorong dan motivasi..."



(Hassan al-Banna)

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

(Syair)

jom dakwah

"Jika seseorang mendapat hidayah lantaran kamu, kurniaan itu lebih baik daripada apa-apa yang disinari matahari"hadis riwayat al-Tabrani..

Khamis, 18 Oktober 2012

anak YAtim

tertengok satu vedio..sangat2 terkenang zaman budak2 . Alhamdulillah..sidnan nabi lagu nasyid ni nyanyi  masa darjah 4. Pe je ye hala tuju masing -masing. Tapi bilaa tgok vedio klip ni rasa bersyukur dan aku sangat mengkagumi peel orang indonesia ni. Anak yati tidak diajar direct minta derma tapi mereka berusaha keras menghasilkan hiburan nurani yang mentarbiah jiwa ke arah mencapai ketenangan jiwa yang hakiki tanpa meminta-minta. dalam erti kata lain mencari dana dengan kemampuan mereka.

http://www.youtube.com/watch?v=HC4pe0lCpYc&feature=related

seharusnya ini yang dicontohi rakyat kita. BAhkan bukan beerti x suka apabila meminta derma namun usaha ini mendidik agar anak-anak yang dipilih untuk berjiwa kental ini berusaha apatah lagi berdepan dengan keadaan mereka yang tiada tempat bersandar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan